Ledig stilling:

Er du vår nye SoMe-spydspiss?

Søknadsfrist: 15.08.21

Denne artikkelen er over to år gammel og kan inneholde utdatert informasjon.

Informasjon om stillingen:

Stillingstype: Fast

Arbeidssted: Oslo

Søknadsfrist: 15.08.21

Om arbeidsgiver:

En jobb i Forsvaret er noe mer enn en jobb. Forsvarets viktigste oppgave er å skape sikkerhet for Norge og trygghet for befolkningen. Uansett hvilken stilling du har, er du med på å ivareta landets og fellesskapets interesser.

Forsvarets mediesenter er Forsvarets eget kommunikasjonshus som jobber målrettet med Forsvarets omdømme og god informasjon, både eksternt og internt. De har ansvaret for Forsvarets digitale kommunikasjonskanaler, gjennomføring av markedskampanjer, og har eget produksjons- og analysemiljø. Mediesenteret er en del av Forsvarets fellestjenester.

I Forsvaret er det ønskelig at arbeidsstyrken i størst mulig grad skal gjenspeile mangfoldet i befolkningen. Vi oppfordrer kvalifiserte kandidater til å søke, uavhengig av kjønn, kulturell bakgrunn, hull i CV-en eller funksjonsevne. Vi vil sørge for tilrettelegging på arbeidsplassen hvis det er behov for dette. Noen av Forsvarets stillinger kan ha egne helsekrav og krav til fysisk skikkethet.

I henhold til offentlighetsloven § 25 andre ledd kan opplysninger om søkeren bli offentliggjort selv om søkeren har anmodet om ikke å bli oppført på søkerlisten. Det er egne regler for militære stillinger.

Forsvaret benytter elektronisk søknadsbehandling. Attester og vitnemål må legges ved søknaden. Høyere utdanning gjennomført utenfor Norge må være godkjent av NOKUT og godkjenningen må dokumenteres.

Det blir gjennomført bakgrunnsjekk når sikkerhetsklareringen gjennomføres.

Les mer om jobb i Forsvaret.

Kontakt:

Navn: Gry Bohne Hauge

Tittel: Markedssjef

Telefon: 979 82 190E-post: Ghauge@mil.no

Navn: Kristine Hellkås Hellesland

Tittel: Leder digital kommunikasjonsavdeling

Telefon: 922 08 444E-post: Khellesland@mil.no

Bli med på laget for å skape effektiv digital historiefortelling og markedsføring i Forsvarets sosiale medier! Vi søker nå etter en digital markedsfører og innholdsprodusent.Vi ser etter deg som har stålkontroll på sosiale medier for unge målgrupper og vet hvilket formspråk og uttrykk som passer hvor. Du har svært god målgruppeforståelse og kan kjøpe, overvåke og optimalisere kampanjer.

Du er kreativ og har god teft for historiefortelling, både visuell og språklig, og kan med raske hender skape SoMe-poster ut ifra eksisterende innhold. Hos oss får du være del av et kompetent kommunikasjonsmiljø med et viktig samfunnsoppdrag. Stillingen er plassert i markedsavdelingen, men du vil jobbe tett med alle fagmiljøer på Forsvarets mediesenter og våre eksterne byråer.

Arbeidsoppgaver:

  • Planlegge, teste, publisere, optimalisere, evaluere og rapportere på kjøpte og organiske kampanjer i Forsvarets sosiale kanaler.
  • Lage innhold basert på tilgjengelig materiell til sosiale plattformer og kanaler; både film, bilder og tekst.
  • Utvikle, analysere og overvåke våre sosiale kanaler og bidra i utviklingen av målgruppeanalyser og kanalstrategi.
  • Være vår ekspert på sosiale medier og dele innsikt og kunnskap.
  • Delta i markeds- og kommunikasjonsprosjekter.

Kvalifikasjoner:

  • Universitets-/høyskoleutdanning på bachelornivå med relevant fagkrets innen markedsføring eller kommunikasjon. Relevant erfaring kan etter vurdering kompensere for manglende utdanning.
  • Relevant erfaring innen strategisk kommunikasjon i sosiale medier mot en ung målgruppe.
  • Svært god kompetanse på både kjøpte og organiske kommunikasjonsløp i sosiale medier.
  • Meget god kompetanse i å tilpasse innhold til ulike sosiale medierkanaler og målgrupper.
  • God kjennskap til Photoshop og redigeringsverktøy for tilrettelegging av innhold.
  • Gode norskkunnskaper og et godt skriftlig språk.
  • Den som ansettes må kunne sikkerhetsklareres for KONFIDENSIELT før tiltredelse.

Personlige egenskaper:

Stillingen krever at du:

  • er strukturert og har god helhetsoversikt slik at du enkelt kan håndtere posteplaner og budsjett på tvers av kanaler
  • er kreativ, ser muligheter og kan utvikle innhold og konsepter på tvers av kanaler
  • har analytiske evner og kan evaluere og rapportere
  • har gode kommunikasjons- og samarbeidsevner på tvers av fagmiljøer og kan formidle innsikt og kunnskap innen fagområdet
  • trives i et tidvis hektisk miljø

Vi kan tilby:

  • Gode muligheter for personlig og faglig utvikling.
  • Mange spennende arbeidsoppgaver og utfordringer samt fleksibel arbeidstid.
  • Gode pensjons- og velferdsordninger med blant annet mulighet for trening i arbeidstiden.
  • Lønn etter Statens lønnsregulativ som førstekonsulent, kode 1408, ltr 50–60, pt. kr 461 300–543 500 brutto per år avhengig av kvalifikasjoner.

Av lønnen trekkes 2 % lovbestemt innskudd til Statens pensjonskasse.

Powered by Labrador CMS